0 Shares 176 Views

Daca vei avea grija de nivelurile de stres, vei avea un sistem digestiv sanatos!

IoAnE Feb 12, 2018
0 177

Ai redus deja numarul gustarilor pe parcursul zile? Este in regula sa faci acest lucru si chiar recomandat. Dar la fel de recomandat este sa te bucuri de plin de mesele principale ale zilei. In continuare vom arunca o privire asupra unor obiceiuri care te vor ajuta sa faci tocmai acest lucru.

Legatura dintre emotii si sistemul digestiv

Peretii sistemului digestiv sunt legati de sanatatea, starea de spirit si chiar de gandurile tale. Aceasta legatura este cunoscuta sub numele de SNE (sistemul nervos enteric) si si-a castigat in lumea medicala numele de al doilea creier. Straturi subtiri de peste o suta de milioane de celule nervoase acopera tractul gastro-intestinal. Spre deosebire de creier, sistemul nervos enteric nu poate gandi. Rolul sau principal este pastrearea echilibrului digestiv, de la inghitirea initiala la eliberarea enzimelor si descompunerea produselor alimentare, in timp ce controleaza fluxul sanguin pentru a absorbi nutrienti.

Potrivit directorului Centrului de Neurogastroenterologie John Hopkins, medicul Jay Pasricha, sistemul nervos enteric trimite semnale catre creierul principal si sugereaza ca sistemul digestiv afecteaza si functia cognitiva, de asemenea. Acesta poate declansa  modificari emotionale (adica, anxietate si depresie) care sunt legate de conditii cum ar fi sindromul colonului iritabil, diaree, constipatie si balonare.

Cum sa faci fata stresului

Daca te confrunti cu un nivel ridicat de stres mental, acestea sunt cateva remedii rapide pentru a te calma:

Loading...

#1. Siesta traditionala – Multe traditii urmeaza siesta. Un pui de somn dupa o masa mare. Fortele metabolice sunt cele mai mari la amiaza si in timpu pranzului. O pauza de pranz se va potrivi perfect cu ritmul natural al organismului. Siesta nu trebuie neaparat sa fie un pui de somn. Relaxarea si odihna suficienta dupa o masa buna de pranz ajuta digestia si iti permite sa fii plin de energie si vitalitate pentru tot restul zilei.

#2. Respira si mananca – O sentiment profund de relaxare si de calm care apare in urma unei respiratii profunde, mai degraba decat un sentiment de anxietate si de stres ce apare in urma unei respiratii superficiale este de preferat. Cand  esti stresat, adopta un model de respiratie care sa te relaxeze. Tehnicile de respiratie constienta transmit acelasi tipar si la nivelul creierului. Acestea vor facilita un flux lin al digestiei.

#3. Postura corpului – Daca ai tendinta de a manca cocosat, trebuie mentionat faptul ca digestia are nevoie de gravitatie. Aseaza-te in pozitie verticala, cu umerii relaxati si cu picioarele drepte pe sol. In cazul in care coloana vertebrala este erecta, ea permite plamanilor sa opereze la cel mai inalt nivel. Respiratia va ajuta la digestia alimentelor. Stand drept in timpul mesei, esti mult mai constient si de ceea ce se afla in farfuria ta in timp ce mananci. Acest lucru, la randul sau, va face o digestie mai usoara.

Pentru un suport emotional pe termen lung, totusi, incearca sa efectuezi aceste activitati zi de zi:

#1. Urmareste-ti emotiile scriindu-le pe hartie

Pentru a face fata stresului, poti tine un jurnal in care sa notezi emotiile de zi cu zi. Astfel poti sa pastrezi evidenta acestora pe termen lung. Scrisul vindeca emotional, psihologic si fizic. De asemenea, in cartea “Writing to Heal”, autorul Dr. James Pennebaker descrie modul in care scrisul conduce la imbunatatirea functionarii sistemului imunitar.

Acest obicei si inregistrarea modificarilor dispozitiei tale este o modalitate foarte buna de a creste constiinta de sine si de a exprima emotiile. Aceasta familiaritate a ta este cruciala pentru a intelege experientele tale de viata.

#2. Inregistreaza-ti realizarile

Noteaza fiecare realizare facuta vreodata, desi ar putea fi minora. Notarea tuturor realizarilor va spor increderea si te poate ajuta sa le retraiesti in mintea ta. Acest lucru confirma abilitatile tale chiar si atunci cand te cuprind sentimentele de indoiala. Cu un plus in stima de sine, reflectiile din jurnal devin realizari personale care te vor ajuta sa mergi inainte.

#3. Coloreaza!

Cumpara o carte de colorat! Coloratul ajuta enorm la minimizarea stresului. Coloratul a fost rezervata ca o activitate pentru copii. Dar, recent, aceasta a devenit un trend international pentru adulti, cartile din acest domeniu devenind bestseller-uri in intreaga lume. Aceasta activitate s-a dovedit a fi foarte terapeutica si este asemanatoare cu un tip de meditatie.

Sursa

Loading...

Most from this category