Asculta-ti corpul! Cele NOUA simptome pe care nu ar trebui sa le ignori

1680

6. Nu consumi destule fibre

Un semnal probabil: constiparea.

Scurta descriere: Constipatia este cel mai clar indicator al nevoii corpului de fibra. “Stramosii nostrii vanatori-culegatori mancau pana la 100 de grame de fibra pe zi si aveau o greutate medie a fecalelor de aproximativ un kilogram”, ne spune Mark Hyman, medic, editor al Alternative Therapies in Health and Medicine si autor al “The UltraSimple Diet”.

“In zilele noastre, oamenii mananca mai putin de 8 grame de fibra pe zi, iar greutatea medie a fecalelor este de 100 de grame.” Aceasta e problema, spune el, deoarece intestinele sunt punctul principal al procesului de excretie. Cand circulatia prin intestine este ingreunata, toxinele din acestea ajung inapoi in corp si pot cauza o multitudine de probleme inflamatorii ale sistemului digestiv, pielii, inimii sau creierului. Acestea pot afecta negativ echilibrul hormonal si sistemul imunitar.“Daca excrementele sunt tari si greu de eliminat, aveti o problema”, concluzioneaza Hyman.

Alte semnale: Senzatie frecventa de foame, momente de lipsa de energie, probleme in digestie, probleme ale pielii, manifestari inflamatorii.

Solutie: Mancati mai multe legume, fructe si cereale. Acestea sunt pline de fibre si de alte substante nutritive. Consumul recomandat de 35-40 de grame de fibra pe zi insanatoseste sistemul digestiv si scade, in acelasi timp, predispozitia la diabet si probleme cardiace, spune Andrew Weil, director la Centrul din Arizona pentru Medicina Integrativa care face parte din Colegiul de Medicina al Universitatii Arizona din Tucson.

Daca vreti sa folositi alta metoda pentru a incorpora fibre in dieta dumneavoastra, Swift sugereaza sa combinati fibrele din orez cu salate sau cu mancarurile cu ovaz. Fibrele din orez sunt recomandate pentru ca nu contin gluten si s-au dovedit a fi eficiente in actiunea lor de eliminare a toxinelor. Alte mancaruri care contin mulet fibre: o asezonare din seminte de dovleac, faina de in, seminte de susan, fulgi din alge si sare de mare – de fapt, un amestec folosit ca alternativa pentru sare in bucataria japoneza. Amestecul se pastreaza impachetat si se presara peste orezul brun sau pentru asezonarea supelor, spune Swift. “Nucile, semintele si fructele de mare sunt foarte bogate in nutrienti si fibre.” (Pentru a putea folosi preparatul pentru mai mult timp, pastrati-l in frigider).

5. Suferiti de deficit de vitaminele complexului B

Un semnal posibil: Crapaturi la colturile gurii.

Scurta descriere:Se pot observa cel mai usor deficiente nutritionale la tesuturile care sunt cele mai mobile, precum limba si buzele”, explica Lipski. Studiile au aratat ca prezenta crapaturilor sau a herpesului la colturile gurii (cunoscut sub numele de cheilita) pot fi semnului unui aport redus de vitaminele din complexul B. “Deficitul de una sau mai multe tipuri de vitamina B poate sa-si faca aparitia relativ usor”, adauga Haas, “in special in cazul dietelor care includ cantitati mari de mancaruri procesate si rafinate, zahar si alcool.”

Alte semnale: anemie, lipsa de energie, oboseala, probleme ale pielii, cearcane.

Solutie: Cea mai buna varianta este sa consumati alimente neprocesate si sa acordati prioritate mancarurilor bogate in vitaminele complexului B. Cea mai abundenta sursa de vitamina B este drojdia de bere sau cea pentru patiserie (desi, daca aveti probleme cu candida, drojdia trebuie evitata cu orice pret). Alte alegeri utile sunt germenii din grau, cerealele, leguminoasele, galbenusul de ou, cartofii dulci, somonul, carnea rosie, ficatul si carnea de pasare.

Puteti folosi cu succes suplimente alimentare B-complex (in special in cazul in care urmati o dieta vegana sau vegetariana). Sub indrumarea medicului sau unui expert nutritionist, este posibil sa vi se prescrie un supliment pentru o anumita vitamina B (sau sa vi se injecteze vitamina B-12) pentru a se trata deficientele severe. Aveti grija cand va faceti propriile cocktailuri cu vitamina B. Cand sunt prezente in exces in corp si nu se afla in echilibru cu celelalte tipuri de vitamina B, anumite vitamine B pot duce la eliminarea unor substante nutritive din organism. Din aceasta cauza, prioritatea dumneavoastra ar trebui sa fie consumul frecvent de alimente bogate in vitaminele complexului B.