Shane Ellison are o diploma de masterat in domeniul chimiei organice si este dublu castigator al prestigiosului premiu oferit de Institutul Medical de Cercetare Howard Hughes pentru studiile sale in domeniul biochimiei si fiziologiei. In aceasta scurta marturie a sa, Shane ne dezvaluie mecanismele din spatele industriei farmaceutice si din spatele comercializarii medicametelor. Merita mentionat faptul ca Shane a lucrat in trecut pentru doi giganti ai industriei farmaceutice, Array BioPharma si Eli Lilly.
“Publicul general si medicii ar trebui sa inteleaga pe deplin efectul inselaciunii medicinei moderne pusa foarte bine la punct de marea industrie farmaceutica si sa judece situatia in functie de ceea ce poate face cu adevarat un medicament, mai degraba decat sa-l judece in functie de ceea ce reclamele companiilor farmaceutice insista sa prezinte.” – Shane Ellison
“Sunt chimist. Imi place abordarea stiintifica. Cand am lucrat in industria farmaceutica – acolo m-am ciocnit cu respingerea completa a stiintei. In aceste companii farmaceutice , in interviuri de angajare, nu ezitau sa spuna urmatoarele:
„Tineti minte ca noi dezvoltam medicamente pentru a inlatura simptome. Noi nu tratam”.
Deci este un model de business care se bazeaza pe ideea de a oferi oamenilor medicamente toata viata. Ce este de facut cand se termina simptomele? Următorul nivel de publicitate a medicamentelor – inventarea maladiilor.
Daca nu exista simptome, atunci se termina clientela pentru vanzari si ramane doar sa se inventeze alte maladii. Cu preparate psihiatrice puteti inventa maladii fara sfarsit. Exista trei cuvinte de care se teme un psihiatru. Trei cuvinte: „Doveste acest lucru”.
Si daca medicul nu poate dovedi, iar el nu poate dovedi in noua cazuri din zece, nu administrati medicamentul. Acest lucru ofera pacientului puterea de a lua o decizie.
Fiind chimist, eram surprins – se fabrica medicamente cu capacitatea de a ucide, acest lucru se depisteaza in toate laboratoarele, medicamentele sunt periculoase, ineficiente, provocand aceleasi efecte pentru care sunt concepute. Cum reusesc companiile farmaceutice sa le vanda? Cum le vand?
Companiile farmaceutice au departamente de marketing, gigantii farmaceutici au cele mai bune departamente de marketing din lume. Pur si simplu, geniale. Trebuie doar sa platiti profesionistii – medicii, savanţii, psihiatrii – pentru rapoarte care indica faptul ca studiul a avut rezultate pozitive. Le platiti, cumparati stiinta.
Cel putin 125 de mii de persoane mor in fiecare an din cauza medicamentelor prescrise de medici, s-ar crede ca ar trebui sa se cheltuiasca mai multi bani pentru cercetare, pentru a reduce rata mortalitatii. Nu! Companiile farmaceutice continua sa dezvolte marketing. Publicitate, publicitate, publicitate. Sa hipnotizeze oamenii.
Ii hipnotizati si ii obisnuiti cu medicamente, ii indreptati la psihiatri, incat oamenii sa inghita in liniste Cymbalta sau Prozac sau orice altceva pe care le vor oferi, indiferent de numele preparatului. Veti primi o industrie de miliarde de dolari, care face o multime de oameni bolnavi si care prospera in urma acestui lucru.”