Scrisoare deschisa catre cititorii e-dimineata.ro

1299

Atunci cand Facebook incepea sa se puna pe picioare acum cativa ani in urma, aceasta platforma a reprezentat un instrument excelent prin care te puteai conecta cu cei dragi. Initial aceasta platforma a avut scopul de a crea o conexiune intre studenti. Facebook-ul era un mijloc prin care putea sa fii cat mai aproape de prietenii si de familia ta.

Din ce in ce mai multe persoane s-au alaturat platformei Facebook, aceasta devenind o adevarata comunitate mondiala. In scurt timp Facebook a devenit un instrument de comunicare indispensabil. In momentul in care orice companie atinge un real succes, se petrece ceva foarte interesant. Prioritatile se schimba brusc. Banii devin mai importanti decat au fost vreodata. Acum actionarii Facebook sunt “nevoiti” sa creasca veniturile de la an la an, sa creasca in mod constant. Modelul inconstient care a distrus lumea inconjuratoare si-a gasit loc si in mediul online si inlocuieste usor, dar sigur un instrument prin care poate fi produsa o constientizare la nivel general a populatiei. Astfel, Facebook a inceput sa limiteze din ce in ce mai drastic cu putinta numarul de persoane care pot vedea postarile unei persoane publice sau publicatii online, toate acestea cu scopul de a te face sa platesti in schimbul targetarii unui numar cat mai mare de persoane. Aceasta politica a afectat cel mai mult paginile oficiale de Facebook, publicatii, artisti, oameni de presa, televiziune, catareti, s.a.m.d.

fb

Graficul de mai sus ilustreaza perfect: cu cat reprezentatii Facebook si-au dorit sa castige mai multi bani, cu atat le-au limitat utilizatorilor dreptul de a vedea postarile paginilor si ale persoanelor publice preferate. Cu alte cuvinte, atingerea organica a fanilor a scazut de la 20% pana la aproximativ 1%, ceea ce inseamna ca postarile paginilor preferate nu pot ajunge la dumneavoastra la fel de usor. Imaginati-va ca sunteti abonat la o revista care acopera pe larg anumite preferinte, anumite pasiuni ale dumneavoastra, va asteptati ca aceasta sa va fie trimisa, dar de fapt va sunt trimise alte cateva reviste ale caror continut nu te intereseaza. Acesta este noul Facebook.

In cazul in care credeati ca situatia nu se poate schimba in mai rau, aflati ca Facebook promoveaza noi modele de publicitate prin care promit o mai mare targetare a postarilor, desigur contra cost. Foarte multe pagini oficiale ale unor publicatii de top din Romania si din strainatate au incercat aceasta politica noua propusa de Facebook, dar majoritatea dintre acestea au fost socate sa constate ca rezultatele sunt dezamagitoare. Nu mica le-a fost mirarea acestor publicatii atunci cand au aflat ca Facebook trimite “like-uri” fantoma catre paginile acestora prin intermediul unor conturi fantoma. Noi am evitat aceasta politica deoarece dorim ca cititorii e-dimineata.ro sa fie persoane care sa aprecieze si sa fie interesate cu adevarat de continutul acestui site. Deci da, numarul fanilor paginii publicatiei poate creste, dar asta nu inseamna ca noii fani ai acelui cont de Facebook vor fi vreodata angajati in vizualizarea continutului paginii preferate.

Puteti afla mai multe despre aceasta mica inselatorie in videoclipul de mai jos:

Ce putem face pentru a impartasi mesajele noastre cu cat mai multi dintre dumneavoastra? Din pacate raspunsul intarzie sa apara. In prezent, pagina noastra de Facebook a strans intr-un foarte scurt timp un numar de 20.000 de simpatii, persoane care citesc publicatia noastra prin intermediul paginii de Facebook. Asta in teorie. In practica, de fapt, postarile noastre ajung la aproximativ 5-7% dintre cititorii e-dimineata.ro.

Ce puteti face?

Una dintre optiuni este  aceea de a intra pe pagina de facebook a  publicatiei pe care doriti sa o urmariti si sa selectati “Get Notifications” de la butonul de “Like” al paginii. Asfel va puteti asigura ca postarile paginii au o sansa mai mare de a ajunge printre postarile care apar in pagina dumneavoastra de Facebook.

01

Principala modalitate este aceea de a distribui cat mai mult continut posibil atunci cand va aflati pe o pagina a unei publicatii preferate cu scopul de a spirijini respectiva publicatie. Cu cat continutul este mai distribuit (share), cu atat rata de atingere a cititorilor publicatiei creste. De aceea multe dintre site-uri au decis sa blocheze continutul paginilor, continut care sa poata fi vazut numai in schimbul unui „distribuie”. Cu toate acestea, noi ne exprimam dezacordul in fata acestei politici adoptate deoarece astfel este ingradita libertatea cititorului.

De aceea, in cazul in care va place un articol anume, nu ezitati sa-l distribuiti si sa va aratati sustinerea fata de e-dimineata.ro. 

Probabil este timpul sa cream o noua platforma? Sau este timpul sa-i convingem pe cei de la Facebook sa schimbe structura acestei platforme? Ce credeti?

Esti curios sa vezi cum functioneaza noua structura Facebook?