Cele CINCI stari prin care trece mintea umana pe parcursul vietii

1519
3. Vikshipta (mintea distrasa)

05

In aceasta stare, mintea este distrasa, dar spre deosebire de Modha, apar scurte momente de liniste. Mintea se confrunta cu  un lant de ganduri contradictorii. Aceasta stare, spune Advaita Vedanta in cartea sa “Tattva vaisaradi”, este o boala a mintii produsa de o afectiune,  de o adversiune sau de lacomie. In cazul in care mintea ta se afla in aceasta stare, este necesar sa nu petreci foarte mult timp blocat aici, deoarece aceasta stare iti otraveste mintea cu pesimism. In aceasta stare, mintea ta poate fi foarte usor influentata si manipulata.. In aceasta stare te confrunti cu indoiala de sine, cu agonia si cu frica, lumea extrioara cu cea interioara aflandu-se intr-un conflict continuu. Este necesar sa urmezi anumiti pasi pentru a-ti purifica aceasta stare de spirit.  Introspectia si cunoasterea de sine sunt doua aspecte necesare in cadrul acestui proces de purificare.

4. Ekagra (Concentrare, Cunoastere)

02

Ekagra – inseamna ca mintea a atins starea de concetrare, iar persoana este pe deplin prezenta moment de moment, neafectata de factori exteriori. Spre deosebire de Vikshipta, concetrarea nu este fortata, ea apare in mod natural. In aceasta stare de spirit, te poti conecta cu sinele tau superior spiritual, deoarece mintea este  pe deplin concentrata si capabila sa aleaga calea pasnica.

In aceasta stare, ai o cunoastere aprofundata a realitatii si un control mult mai mare asupra propriilor tale ganduri. Mintea este linistita si plina de energie.

5. Niruddha (realizarea finala)

01

In aceasta stare, mintea ta se afla intr-o liniste completa si trece printr-o serie de realizari. Atunci cand mintea este stapanita, aceasta este lipsita de ganduri. Astfel, inveti sa te ridici deasupra mintii si sa devii inteligent din punct de vedere spiritual. Aceasta este cea mai de dorit stare a mintii, starea calma si linistita. Respiratia este sub control iar mintea se afla in propria sa expeditie, fiecare gand fiind recunoscut ca fiind ceea ce este – un simplu gand.

 

 

 

 

Sursa